Beloning

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Admin 1 jaar, 4 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Salma
    Salma
    Bijdrager

Salaam alaikum,

Ik kan geen Arabisch lezen en vraag me af of ik ook beloning krijg als ik de koran in het Nederlands lees.

Dank

Admin
    Sleutelbeheerder

Het maken van tijd om de koran met de juiste intentie te lezen/bestuderen, zal incha allah ook worden beloond. In welke taal je dit doet, is niet relevant. We raden je echter wel aan om een deel van deze tijd ook te besteden aan het (proberen) lezen van de koran in het Arabisch. Op onze site doe je dit door de audio player uit te vouwen (groene pijltje) en vervolgens kun je de koran verzen meelezen. Het opgelichte vers nummer in de audioplayer komt namelijk overeen met het Arabische koran vers nummer.
    voorbeeld
    Het lezen en luisteren van de koran in het Arabisch is van essentieel belang voor een moslim(a). Door de intentie te hebben dat je de koran in het Arabisch wilt leren lezen en begrijpen en de daad bij het woord voegt door hier ook met regelmaat tijd voor vrij te maken, zal Allah ervoor zorgen dat je op den duur de koran kunt lezen en begrijpen. We weten allemaal dat voor Allah niets onmogelijk is en tegelijkertijd weten we ook dat Allah houdt van degenen die geduld weten op te brengen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.